Kaj je kompresor zračnega vzmetenja?
Ko gledamo sistem zračnega vzmetenja, se ECU (elektronska krmilna enota) pogosto šteje za možgane sistema. Po tem razmišljanju lahko kompresor štejemo za utripajoče srce sistema. Čeprav kompresor ne deluje neprekinjeno, ko ne deluje več pravilno, bo sistem okvarjen in se sčasoma izklopil. Zaradi tega je kompresor pomemben sestavni del sistema zračnega vzmetenja!
Kompresor zagotavlja tlak v sistemu zračnega vzmetenja in je sestavljen iz elektromotorja, ki poganja bat cilindra preko povezovalne gredi. Vhodni zrak se stisne s premikom bata. Blok ventilov nato ta stisnjen zrak pošlje skozi zračne kanale do zračnih blazin ali tlačnega rezervoarja. Kompresor se vklopi in izklopi z relejem, ki ga krmili ECU.
Kompresor vsebuje tudi dehidrator/filterski element, ki absorbira vlago. Vlaga se začasno shrani in izhlapi zaradi toplote kompresorja. Vodna para se nato sprosti nazaj na prosto. Na splošno ta komponenta kompresorja ne potrebuje vzdrževanja.
Večina kompresorjev je zasnovanih samo za kratkotrajno dvigovanje tlaka. Če se temperatura dvigne nad 120 stopinj Celzija, se bo po več takih ciklih kompresor sčasoma poškodoval. Tako je na primer, ko kompresor deluje prepogosto ali neprekinjeno zaradi puščanja zraka v sistemu.
Pogosto je zunanji tlačni rezervoar za najbolj učinkovit nadzor tlaka v sistemu, s čimer se skrajša čas za aktiviranje kompresorja.
Čeprav je večina kompresorjev optično videti enako, obstaja veliko notranjih razlik med različnimi ponudbami proizvajalcev kompresorjev.
Eden glavnih proizvajalcev kompresorjev z zračnim vzmetenjem sta WABCO in AMK. Oba proizvajalca sta svetovno priznani nemški podjetji z dolgo zgodovino. Oba tipa kompresorjev zračnih blazin sta izdelana za originalno vgradnjo za tovarne MERCEDES, BMW, AUDI in drugih. Na Aeropik.bg smo zadovoljni, da smo distributerji AMK od leta 2013. To pomeni, da sta obe znamki kompresorjev zračnih blazin, ki jih ponujamo, originalni za modele in sta enaki, vgrajeni v avto. Vi, naši kupci, lahko izkoristite bistveno nižje cene, saj tovrstni kompresorji zračnih blazin prihajajo direktno od proizvajalca - k nam, ne da bi šli skozi MERCEDES, BMW ali AUDI, kjer njihove cene običajno 3-4 krat napihnejo samo zato, ker so označene z originalnimi številkami.
Možna poškodba kompresorja zračnega vzmetenja
Okvarjen kompresor je skoraj vedno posledica poškodbe drugega dela sistema zračnega vzmetenja. Zato je priporočljivo, da po zamenjavi kompresorja preverite celoten sistem zračnega vzmetenja glede puščanja komponent in tesnil.
Preverite tesnost tesnila med zračno blazino in blažilnikom, preverite gumijaste tesnilne obroče na armaturi bloka ventilov ter zračno blazino ter stanje samih zračnih kanalov.
Raztopina mila in vode običajno dobro deluje, ko se odkrije puščanje. Poiščite luknje ali raztrganine v zračnih blazinah in bodite previdni, saj vseh puščanj ni mogoče zlahka zaznati. Puščanje se lahko nahaja tudi na razgrnjenem robu zračne blazine, ki ostane skrita pri normalni višini sistema! Če želite biti 100% prepričani, ali zračna blazina ali zračni blažilnik pušča zrak, lahko zadevni del avtomobila odstranite, ga napihnete na več prečk in ga potopite v vodo. V tem primeru morebitnega puščanja ni mogoče skriti.
Simptomi okvare kompresorja zračnega vzmetenja
Obstaja več simptomov okvare kompresorja zračnega vzmetenja:
-Podaljšan čas za spremembo višine avtomobila, neprekinjeno delovanje in v najslabšem primeru popolna škoda.
-Obstaja več jasnih indikatorjev zgorevanja kompresorja: sprememba barve nalepk kompresorja, staljeni zračni kanali / konektorji in / ali prisotnost vonja po zgorevanju pri razstavljanju enote.
- Pri zamenjavi kompresorja vedno zamenjajte rele. To je del obrabe, ki lahko sčasoma postane lepljiva. Ko pride do puščanja v sistemu, bo rele še naprej vklopil kompresor. Dolgoročno to ne škodi le kompresorju, ampak tudi releju.
- Vzdrževanje uporabnosti kompresorja zračnih blazin vključuje redni pregled filtra, ki čisti vhodni zrak. S starim, zamašenim filtrom ali filtrirno cevjo kompresor zračnih blazin nima kam potegniti stisnjenega zraka. Čez nekaj časa pride do pregrevanja in popolne poškodbe in na filtru. Potem bo voda verjetno prišla neposredno v kompresor zračnih blazin. Sledi popolna škoda.