Kompresor zračnega vzmetenja je zasnovan za zračno vzmetenje in je visoko zmogljiv batni kompresor. Je ena najpomembnejših komponent sistema zračnega vzmetenja, saj zagotavlja tlak. Sestavljen je iz bata s segmentom, ki deluje brez olja v kovinskem ohišju. Obstaja električni motor, ki poganja bat v cilindru. Vhodni zrak se stisne s premikom bata. Kompresor zračnega vzmetenja je sestavljen tudi iz dehidratorja, ki suši zrak, ki prihaja iz ozračja, predhodno očiščen s filtrom. V dehidratorju se vlaga, ki jo sprosti vhodni zrak, za kratek čas shrani, dokler ne izhlapi s toploto, ki nastane med delovanjem kompresorja zračnega vzmetenja. Vklop in izklop se izvaja z relejem, ki ga krmili elektronska krmilna enota. Za sproščanje nadtlaka oziroma tlaka, ki trenutno ni potreben, skrbi elektromagnetni ventil. Nekateri proizvajalci, kot je WABCO, proizvajajo kompresor zračnega vzmetenja, ki deluje preko toplotnega senzorja. Ko se ohišje pregreje in dvigne nad 140 stopinj, ustavi tok. Druge blagovne znamke, kot je AMK, sčasoma opravljajo to funkcijo. Na splošno pri normalnem delovanju kompresor zračnega vzmetenja deluje zelo kratek čas, do 40 sekund. Največji tlak popolnoma novega kompresorja zračnega vzmetenja se giblje med 17-21 barov. Večina avtomobilov z zračnim vzmetenjem ima rezervoar za zrak, ki učinkovito nadzoruje tlak v sistemu, s čimer se skrajša čas aktiviranja kompresorja zračnega vzmetenja. Za normalen obratovalni tlak in normalno delovanje zračnega vzmetenja je potrebnih 13-15 barov. S takšnimi indikatorji je čas, ki ga kompresor zračnega vzmetenja potrebuje za dvig avtomobila z ene ravni na drugo, približno 13-15 sekund. Pri nekaterih blagovnih znamkah, kot je AMK, batni kompresor zračnega vzmetenja črpa v obe smeri in tako opravi dvakrat hitreje na enoto časa. To podaljša življenjsko dobo samega kompresorja zračnega vzmetenja.
VRSTE IN ZNAMKE KOMPRESORJA ZRAČNEGA VZMETENJA
Kompresor zračnega vzmetenja, najpogosteje obstajata dve vrsti:
Pri isti temperaturi, vendar teoretično, se pri AMK modelih kompresorja zračnega vzmetenja tok ustavi, vendar ne s pomočjo temperaturnega senzorja, ampak na podlagi časa delovanja brez prekinitve, običajno 80-90 sekund. V obeh primerih je napaka v težavi kompresorja zračnega vzmetenja zanemarjen problem puščanja zraka in zapoznela zamenjava tlačnih zračnih vzmeti. Dovolj je, da se vozite tudi nekaj dni s puščajočimi zračnimi vzmeti, kar lahko privede do okvare kompresorja zračnega vzmetenja. V pogovorih z našimi strankami smo prišli do ugotovitve, da ne vedo točno, kako in zakaj se pokvari kompresor zračnega vzmetenja. Lastnik avtomobila se skoraj vedno zaveda, da je težava z uhajanjem zraka iz zračne vzmeti. Vendar pravi, da zjutraj najde avto spuščen na eni strani, ko pa ga prižge, se dvigne in se brez težav vozi cel dan. Česar ne ve in se ne zaveda, je, da se puščanje ne ustavi, nasprotno, intenzivira se zaradi premikanja zračne vzmeti in veliko hitrejšega odpiranja in zapiranja mikrorazpok. Pri tako velikem puščanju mora kompresor zračnega vzmetenja delovati skoraj nenehno. Po pregrevanju na 140 stopinj se njegov tok ustavi in napaka na plošči je dejstvo. Ko se naslednjič ugasne in prižge avto, se situacija znova zažene, dokler se kompresor zračnega vzmetenja končno ne poškoduje. Prav tako je dobro upoštevati, da ločeni nadomestni deli in komponente za kompresor zračnega vzmetenja obeh znamk WABCO in AMK niso na voljo ali jih proizvajalci proizvajajo. Vsi deli, kot so segmenti, tesnila, bati itd., so kitajskega porekla in njihova kakovost je podobna kakovosti njihovega kompresorja zračnega vzmetenja.
Vzdrževanje servisa Kompresor zračnega vzmetenja vključuje periodični pregled filtra, skozi katerega se čisti vhodni zrak. S starim, zamašenim filtrom ali filtrirno cevjo kompresor zračnega vzmetenja nima kam vzeti zraka za vbrizgavanje tlaka. Čez nekaj časa sledi pregrevanje in popolna škoda. Težava je lahko tudi s poškodovano celovitostjo filtrirne cevi. Potem bo voda verjetno prišla neposredno v kompresor zračnega vzmetenja. Sledi popolna škoda. Enako se lahko zgodi pri lepljenju, v "zaprtem" položaju releja, ki krmili kompresor zračnega vzmetenja. Pri zamenjavi kompresorja zračnega vzmetenja je treba zamenjati rele in filter. Stroški so zanemarljivi, prednosti izogibanja zgoraj opisanim težavam pa zagotovljene. V e-trgovini www.aeropik. našli boste vse, kar potrebujete za vzdrževanje sistema zračnega vzmetenja vašega avtomobila.