Blok Ventila zračno vzmetenje

Blok Ventila zračno vzmetenje

Blok Ventila zračno vzmetenje - simptomi okvare in diagnoza

Blok Ventila zračno vzmetenje je majhen, a pomemben sestavni del sistema zračnega vzmetenja. Zato ga ne smemo zanemariti pri diagnosticiranju morebitnih sistemskih težav. Simptomi, ki kažejo na puščanje zraka skozi zračno blazino, so lahko tudi težava v bloku ventilov. Začnimo z razlago splošne funkcije dela, preden se potopimo globlje.

 

Blok Ventila zračno vzmetenje - princip delovanja

Blok Ventila zračno vzmetenje skrbi za distribucijo stisnjenega zraka. Blok ventilov za 4-kotni sistem zračnega vzmetenja s tlačnim rezervoarjem vsebuje skupaj 6 zračnih priključkov: enega za zračni kompresor, štiri za zračne blazine in enega za tlačno posodo. Da bi se izognili napakam pri namestitvi novega ventilskega bloka, so vsi priključki označeni z barvo.

Šest elektromagnetnih ventilov znotraj bloka ventilov aktivira ECU (elektronska krmilna enota). Pogosta napačna predstava je, da se zračne blazine vedno napajajo neposredno z aktiviranjem kompresorja zračnih blazin. V večini primerov se zračne blazine polnijo skozi tlačno posodo. Kompresor zračnih blazin stisne zrak v rezervoarju na 15 - 16 barov. Ta stisnjen zrak v rezervoarju se uporablja za nadzorovano zvišanje tlaka in kot pufer. Splošni cilj je čim bolj učinkovito uporabiti stisnjen zrak, tako da kompresor deluje čim manj. To preprečuje pregrevanje in ohranja nizko porabo energije.

 

Blok Ventila zračno vzmetenje - simptomi okvare in diagnoza


Sčasoma lahko elektromagnetni ventili v bloku ventilov postanejo lepljivi ali blokirani z majhnimi delci, ki krožijo skozi sistem med delovanjem. Na primer, ko stari kompresor pokvari, se lahko poškoduje tudi blok ventilov. Zaradi pregrevanja lahko majhni kovinski delci blokirajo elektromagnetne ventile in motijo ​​distribucijo zraka. Simptom: Vozilo je nižje od ene ali več strani. Ta simptom se lahko pojavi tudi, ko zračna blazina pušča. Na srečo je pravi vzrok zlahka prepoznati s spremembo položaja ustreznega zračnega kanala v bloku ventilov. Če je težava v bloku ventilov, bo avto padel na drugo stran. Če težava ostane na isti strani, je res puščanje zraka skozi zračno blazino.

 

 


Blok ventilov sodeluje tudi pri sproščanju prekomernega zračnega tlaka. Po potrebi se elektromagnetni ventil zračnega kompresorja odpre, da sprosti tlak. Tako v primeru, da vozilo ostane "zaklenjeno" na določeni višini vožnje, najprej preverite delovanje zadevnega razbremenilnega ventila kompresorja, preden diagnosticirate okvarjen blok ventilov.

 

 

 

 

 

Če zračni kompresor ne deluje več, je običajen osumljenec pogosto sam kompresor ali okvarjen rele. Lahko pa je samo blok ventila. Senzor tlaka zračnega vzmetenja je nameščen znotraj bloka ventilov, ne v kompresorju. Če ta senzor ne deluje več pravilno, ostane signal za vklop kompresorja izklopljen in tlak se ne kopiči več.

Če dehidrator ni več sposoben zadržati vlage iz sistema, lahko blok ventilov znotraj korodira. Poleg tega, ko zunanja temperatura pade pod nič stopinj Celzija, lahko vlaga v bloku ventilov in tudi v kompresorju zamrzne, zaradi česar prenehajo delovati.

Zadnja stvar, ki jo morate upoštevati, je, da je običajno zračni vod od zračnega kompresorja do bloka ventilov brez tlaka, če kompresor ne deluje. To se naredi zato, da se lahko kompresor enostavno zažene. Če zaradi enega od zgornjih razlogov ta nadzemni vod ostane pod tlakom, se vsakič, ko se kompresor aktivira, nabere veliko več toplote. To lahko povzroči izgorevanje kompresorja. Čeprav je majhen, si ta pomemben sestavni del sistema zračnega vzmetenja zasluži pozornost – še posebej po zamenjavi kompresorja.